MailDirect.ro
Maildirect
Luni - Vineri 10:00 - 18:00

Ce se intampla atunci cand trimiti un newsletter?

Ce se intampla atunci cand trimiti un newsletter?

Cand faci campanii pentru abonare la newsletterul tau nu faci altceva decat sa strangi laolalta un grup de oameni interesati de magazinul / domeniul tau impreuna cu un grup mai mic de oameni care vaneaza doar concursuri. O buna parte din acest grup din urma se va dezabona imeidat dupa expirarea concursului.

Ce se intampla mai exact?

Cand ai in desfasurare un concurs este foarte important sa il promovezi cat mai mult, astfel incat sa beneficiezi cat mai mult de pe urma premiilor puse in joc. Astfel, deducem in mod logic faptul ca important la un concurs este sa il promovam eficient. Nu este costisitor concursul in sine. Costisitor este sa il promovezi.

Cu ce te ajuta baza ta de abonati?

Odata ce ai strans o baza de abonati ai mai multe avantaje:

1. stii sigur ca o buna parte din ei sunt interesati de domeniul tau de activitate
2. poti comunica cu ei in mod constant la un pret foarte de mic
3. poti obtine in scurt timp un numar crescut de comenzi
4. iti poti face cunoscute mai usor noile produse / oferte
5. poti crea o comunitate despre domeniul tau de activitate

Revenind la subiectul acestui articol, respectiv “Ce se intampla atunci cand trimiti un newsletter?” hai sa facem o analiza punct cu punct:

In momentul in care trimiti newsletterul instiintezi intr-un interval foarte scurt de timp un anumit numar de potentiali clienti despre oferta pe care o ai sau pur si simplu trimiti cele mai vandute produse ale tale.

Concret, o buna parte din cei care vor primi newsletterul tau (intre 25 si 35%) vor deschide mailul din partea ta, iar aproximativ 7 - 12% din totalul celor care vor primi mailul tau vor ajunge pe site-ul tau.

Tinand cont de faptul ca in medie la 100 de vizite un magazin online inregistreaza o comanda iti propun sa facem un calcul pentru o baza de 10.000 de abonati:

Un newsletter trimis la 10.000 de abonati genereaza un minim de 2.500 de deschideri (abonati care vor citi mailul tau) si intre 700 si 1.200 de abonati vor ajunge pe site-ul tau (click-uri). Concret, aceest rezultat s-ar traduce printr-o medie situata intre 7 si 12 comenzi / trimitere.

Din studiile noastre reiese ca un newsletter trimis de doua ori catre aceeasi baza de abonati la interval de cateva zile are o baza comuna de abonati cu care vei interactiona de maxim 20%. Ceea ce inseamna ca daca vei trimite newsletter luni si miercuri, din cei 10.000 de abonati catre care vei trimite newsletter vei inregistra undeva la 5.000 de deschideri iar din acestia vei avea 4000 de abonati unici cu care ai interactionat. La fel, si la click-uri vei inregistra indeva intre 1.400 si 2.400 de click-uri din care unici vor fi intre 1.120 si 1.920 de vizitatori, ceea ce s-ar traduce printr-un numar de comenzi situat intre 11 si 19 in decurs de 3 zile.

Cu un cos mediu de 100 de lei / comanda, rezulta ca la 3 trimiteri / saptamana (luni, miercuri, vineri) avem o medie de 2850 lei incasare, respectiv 11.400 lei / luna doar din baza propire de abonati.

In conditiile in care discutam despre reduceri situate intre 30 si 50% cifrele de mai sus se pot chiar dubla.

Din pacate foarte putine magazine online folosesc newsletterul propriu.

Tineti cont de faptul ca pe timpul verii sau in perioadele slabe cei maxim 100 euro + TVA cat va costa sa trimiteti newsletter la baza voastra de abonati va pot aduce un aport de capital rapid cu o investitie minima, dar rentabila!

Mult succes!

Pentru orice alte intrebari nu ezitati sa ne scrieti la office@maildirect.ro si va vom ajuta cu mare drag!