MailDirect.ro
Maildirect
Luni - Vineri 10:00 - 18:00

Cum construim un newsletter care vinde

Cum construim un newsletter care vinde

Newsletterul reprezinta puntea de legatura intre emailul trimis de dvs. si magazinul online in sine. Este parghia de care se foloseste magazinul dvs. pentru a atrage clientul in “interior”.

Pornind de la ideea de mai sus trebuie sa constientizam importanta newsletterului. Daca dvs. va aflati pe malul unui rau iar pe celalalt mal se afla un magazin va veti folosi de un pod pentru a ajunge in magazin. Dar sa “incepem cu inceputul”:

1. In primul rand, pentru a putea ajunge in magazin, aveti nevoie de un pod. (in cazul nostru newsletterul, sau in general un canal de promovare (banner, advertorial, reclama radio sau tv), altfel nu va stii nimeni ca aveti un magazin.
2. Dupa ce am stabilit ca pentru a avea clienti avem nevoie de pod (sau in cazul magazinelor fizice de vad), ne putem gandi linistiti cum ar trebui sa arate acest pod.
3. In mod clar, podul trebuie sa fie atractiv: un pod neatractiv va tine clientii la distanta, prin  urmare daca dvs. ati vedea un pod subred, invechit, care se clatina si sta sa cada cu siguranta nu l-ati traversa pentru a ajunge in magazinul de pe celalta parte a raului. Prin urmare, un newsletter dezordonat, haotic, cu poze slab calitative, va transmite o senzatie de greoi, vechi, dezolant, respingator generand astfel repulsia clientului care il priveste.
4. Sa ne gandim acum in ce fel ne putem ajuta de pod sa ne crestem vanzarile:

a) daca podul ar avea o simpla descriere a magazinului
b) daca pe pod am expune 1 produs din interiorul magazinului
c) daca pe pod am expune 30 - 50 de produse

Ce varianta ne-ar aduce mai multi clienti in magazin? In mod cert varianta c). De ce? Pentru ca suntem toti diferiti, ceea ce se traduce prin: o diversitate mai mare a produselor imi va aduce mai multi clienti.

Nimic mai adevrat, insa nu este suficient sa am o diversitate cat mai mare de produse ci, mai important, sa imi fac cunoscuta diversitatea mare de produse de care dispun. In acest fel voi atrage un numar cat mai mare de clienti.

Prin urmare, un newsletter cu un numar crescut de produse imi va aduce pe site un trafic mai mare fata de un newsletter cu cateva produse. Sa luam urmatorul exemplu:

Un magazin online vinde electronice si electrocasnice: daca trimtem un newsletter care va contine doar laptopuri, imprimante, televizoare, frigidere si masini de spalat vom atrage pe site vizitatori interesati de:

* laptopuri
* imprimante
* televizoare
* frigidere
* masini de spalat
* curiosi

Vom atrage oare si vizitatori care sunt interesati de masini de sapalat vase, aspiratoare, fiare de calcat, telefoane mobile, etc.?

In realitate vom atrage o foarte mica parte din cei enumerati mai sus.

Motivul? Acestia sunt atrasi de magazinele concurente care isi promoveaza intreaga gama de produse.

Principiul este simplu si cat se poate de real: suntem in perioada in care online-ul se dezvolta in fiecare zi si in prezent este la indemana oricui sa gaseasca orice pe internet.

5. Ca si in cazul podului dar si in cazul magazinelor clasice produsele sunt insotite de o scurta descriere, atat cat este necesar ca un client sa gaseasca informatii relevante care sa-l determine sa cumpere produsul. Asa si in newsletter fiecare produs prezentat trebuie sa fie insotit de o foarte scurta descriere, de preferat cateva caracteristici si cateva beneficii ale produslui care, evident, vor “schimba viata” clientului.
6. Nu trebuie sa uitam totusi ca scopul newsletterului este acela de a aduce utilizatorii pe site, motiv pentru care nu trebuie sa “punem totul pe tava” din newsletter ci doar sa trezim curiozitatea clientului si dorinta de a achizitiona unul dintre produsele prezentate.
7. Este important sa nu trimitem acelasi newsletter de mai mult de 3 ori acleiasi baze de abonati ci sa cautati in permanenta sa prezentati produse noi si atractive. A nu se intelege ca nu este indicat sa trimitem newslettere cu produse care au mai fost trimitse, cu atat mai mult cu cat aceste produse vor face ulterior parte din promotii.