MailDirect.ro
Maildirect
Luni - Vineri 10:00 - 18:00

Psihologia discountului si rezultatele optime!

Psihologia discountului si rezultatele optime!

Oriunde in jurul nostru observam discounturi, insa ceea ce nu stim este ca acestea fac parte din strategii de marketing, unele mai bune decat altele.

De ce sunt bune discounturile?

Cele mai multe reduceri se bazeaza pe principiul urgentei, adica au o valabilitate scurta de timp. In cazul in care nu achizitionezi acum produsul, vei pierde sansa de a economisi niste bani. Principiul placerii spune ca oamenii vor cauta constant placerea si ca vor evita durerea, de aceea anticiparea pierderii unui avantaj oferit de discounturi este privit drept o mica suferinta pe care oamenii o vor evita.

Ce discounturi functioneaza cel mai bine?

Discountul poate fi de mai multe tipuri precum un produs gratuit la achizitionarea altor produse, transportul gratuit, o reducere fixa sau procentuala de pret, etc. Unele dintre aceste discounturi functioneaza mai bine decat altele si atrag mai multi cumparatori.

De exeplu, consumatorii ar dori o cantitate mai mare a produsului cu 50% decat o reducere de 33% din pret, desi din punct de vedere matematic cele doua situatii sunt similare in privinta raportului dintre costuri si beneficii.

Apoi, cumparatorii sunt mai interesati de produsele cu 25% discount, daca vor primi apoi inca un discount extra de 20%, decat de produsele cu un discount de 40%, desi, matematic, cele doua pachete sunt identice.

Daca este vorba de o reducere in suma fixa, in acest caz cumparatorii vor fi atenti la pretul de baza al produsului. Intre un produs care are 10 lei reducere dintr-un pret initial de 100 lei si un alt produs care are 5 lei reducere dintr-un pret initial de 20 de lei, vor alege cel de-al doilea produs.

Cuvintele sunt importante

Felul in care este descrisa promotia are un impact puternic asupra psihicului consumatorului. De exemplu, “Castiga X lei” subliniaza un avantaj, in timp ce “Economiseste X lei” sugereaza evitarea unei pierderi. Prin numeroase teste, s-a demonstrat ca indemnul “Castiga X lei” este mai prolific.

Cat dureaza un discount?

De cele mai multe ori, discounturile nu se intind pe perioade mai mari de o luna, deoarece, daca nu ar fi asa, principiul urgentei ar disparea iar efectul strategiei s-ar diminua foarte mult. De aceea, cand un magazin ofera discounturi dupa discounturi, clinetii nu mai sunt atat de interesati sa cumpere, stiind ca vor gasi si peste un anumit timp, produse asemanantoare, la preturi mici.

Mai mult, studiile asupra angajatiilor demonstreaza ca acestia obosesc in timpul campaniilor de reduceri, isi pierd concentrarea si motivatia dupa maximum 6 saptamani, lucru care duce la diminuarea eficientei acestora.

Discountul poate fi o strategie de atragere a noilor clienti

Cardurile de fidelitate reprezinta cea mai simpla strategie de atragere a clientilor noi si de fidelizare a acestora. Multe magazine ofera clientilor fideli produse gratuite sau discounturi importante la anumite produse, fapt ce ii face atrage pe clienti.

Totusi, reducerile nu trebuie sa fie foarte mari si impovaratoare pentru magazin, ci doar o strategie de a-i face pe clienti sa se simta importanti pentru magazin. Nu uita ca micile gesturi sunt cele care atrag loialitatea.